Gaming News, News

لعبة Star Wars جديدة في التطوير من قبل Ubisoft Massive

شركة يوبي سوفت أعلنت النهاردة عن تعاون مع شركة Lucasfilm Games لإنتاج لعبة Star Wars جديدة للحاسب الشخصي واجهزة الكونسول.

لعبة Star Wars الي جاية هتبقى لعبة عالم مفتوح من منظور الشخص الثالث ومبنية بالكامل على محرك Snowdrop الي اتصنعت بيه سلسلة Tom Clancy’s The division. كمان الإستوديو الي هيمسك التطوير هو إستوديو Ubisoft Massive الي قدملنا سلسلة The Division وساعد في صناعة Far Cry 3.

مفيش تفاصيل أكتر عن اللعبة في الوقت الحالي بس Lucasfilm Games بتأكد إنها مش بس هتتعاون مع يوبي سوفت على لعبة Star Wars جديدة ده التعاون هيفضل مستمر مع شركة Electronic Arts لإنتاج مجموعة جديدة من ألعاب Star Wars يعني توقعو نشوف Star Wars Jedi Fallen Order 2 و Star Wars Battlefront 3 من شركة Electronic Arts في وقتٍ ما في المستقبل بجانب لعبة العالم المفتوح من يوبي سوفت.

بما إن إستوديو Massive Entertainment هيشتغل على لعبة Star Wars الجديدة وكانوا أعلنوا كمان قبل كدة إنهم شغالين على لعبة Avatar فا ده بيوضح إننا مش هنشوف جزء ثالث من سلسلة Tom Clancy’s The Division في أي وقت قريب إلا إذا قررت يوبي سوفت إنها تمسك إستوديو تاني عملية التطوير الخاصة باللعبة.

على العموم شاركونا برأيكم، مين متحمس يلعب Star Wars في عالم مفتوح ؟ وتابعونا على السوشيال ميديا عشان تعرفوا تفاصيل أكثر أول ما يتعلن عنها :

Website: www.gamezawy.com
Facebook: www.gamezawy.info
Instagram: www.gamezawy.co
YouTube: www.gamezawy.club
Telegram: t.me/gamezawyco

Ahmed Yousry

About promidoz

Editor-in-Chief. About 5 years of experience in Gaming Journalism with more than 13k news written, tens of articles, video scripts and reviews. A hardcore gamer that loves a challenge.