Gaming News, News

إشاعة : لعبة Resident Evil 7 ستحصل على ترقية للجيل الجديد

blank

في مُسرب مشهور جداً إسمها Aesthetic Gamer أو Dusk Golem، الراجل ده معلوماته دايماً بتكون صح خاصةً في المواضيع المتعلقة بعالم Resident Evil والمرة ديه المُسرب إتكلم عن إصدار Resident Evil 7 على الجيل الجديد بتحسينات مميزة جداً.

على الرغم من إن Capcom كان عندها بث Resident Evil Showcase إمبارح إلا إنها مستعرضتش أي حاجة عن نسخة للجيل الجديد من Resident Evil 7 Biohazard بس المُسرب بيأكد إن النسخة ديه في التطوير حالياً وهتتوفر قريب على PlayStation 5 و Xbox Series X | S. نقدر نتوقع إنها هتشتغل بدقة 4K و60 إطار في الثانية مع دعم تقنية تتبع الأشعة طبعاً زي Resident Evil 8 Village كدة.

لو أنت معاك Xbox Series S أو Series X فننصحك إنك تجرب Resident Evil 7 Biohazard قبل ما تلعب Resident Evil 8 Village خاصةً وإن لعبة Resident Evil 7 متوفرة بشكل مجاني ضمن إشتراكك في خدمة Xbox Game Pass Ultimate وديه حاجة مميزة جداً.

Resident Evil Village هتصدر في 7 مايو 2021 على الحاسب الشخصي و PlayStation 4 و PlayStation 5 و Xbox One و Xbox Series X | S.

Ahmed Yousry

About Ahmed Yousry

Editor-in-Chief. About 5 years of experience in Gaming Journalism with more than 13k news written, tens of articles, video scripts and reviews. A hardcore gamer that loves a challenge.